Schopnost podnikavosti je novou kompetencí člověka 21. století. Ačkoliv se často zaměňuje pojem podnikavost za podnikání, není tomu tak. Podnikavost je schopnost, kterou by měl ovládat každý člověk v dnešním moderním světě. Schopnost, která pomůže člověku prožít spokojený naplněný život.
Proč vést žáky k podnikavosti už na základních školách? Základní škola je ideálním místem, kde může učitel začít žáky formovat, inspirovat a vést k osobnímu i profesnímu úspěchu. K tomu je zapotřebí mít patřičné dovednosti, které může učitel získat studiem našeho 40hodinového kurzu Koordinátor podnikavosti, který nabízíme v projektu TPA.
V rámci studia budou lektoři vést naše účastníky k tomu, aby pochopili principy výchovy k podnikavosti a její 3 nejdůležitější oblasti, a byli tak schopni své žáky k těmto kompetencím svědomitě vést.

Zdroj obrázku: podnikavamysl.cz
- NÁPADY A PŘÍLEŽITOSTI
Obsahový okruh rozvíjí vidění a vyhledávání potřeb, dílčích problémů, příležitostí a výzev, propojuje je a vytváří nové příležitosti pro nové hodnoty. Podporuje kreativitu, tvořivost, vizualizaci scénářů, vyhodnocování nápadů, etiku a udržitelnost záměrů.
- ZDROJE
Obsahový okruh posiluje povědomí o vlastních kvalitách a vlastní efektivnosti, motivaci a vytrvalosti, rozvíjí dovednosti pro získávání potřebných zdrojů a nakládání s nimi, finanční a ekonomickou gramotnost, dovednosti pro mobilizování ostatních k zajištění podpory.
- DO AKCE
Obsahový okruh rozvíjí přebírání iniciativy, plánování, management, vyrovnávání se s nejistotou, nejednoznačností a rizikem, spolupráci s ostatními a učení se skrze zkušenost.
A jak může jedna z oblastí podnikavosti vypadat v praxi? O tom nám napsala paní učitelka Pavlína Cundová ze ZŠ Ostrčilova v Ostravě, která na škole vede kroužek Fiktivní firma (FIF).
Kroužek Fiktivní firma (FIF)
Stejně jako v minulých letech ve spolupráci s OA Mariánské hory Ostrava, tak i tento rok byl nabídnut žákům druhého stupně vyšších ročníku kroužek Fiktivní firma. Kroužek navštěvují zejména žáci sedmých ročníku a jeden žák z řad devátých ročníků. Jednou měsíčně nás navštíví zkušená lektorka z OA paní Jeřábková, která tento předmět vyučuje studenty střední školy. Měli jsme možnost navštívit i tuto školu, kde se nám věnovali jak učitelé, tak i studenti a ukázali nám, jak vedou FIF oni na úrovni střední školy. Je to jedinečná příležitost pro ty, kteří chtějí OA studovat.
Předmětem podnikání tento rok byla výroba přírodních mýdel. Děti jsou opravdu kreativní a velmi se těšily, až si vyzkouší vlastní výrobu mýdla, prodej, tvorbu loga firmy, FB stránek, webu, katalogu apod. Velmi rychle si rozdělily role ve firmě, máme tedy velmi šikovnou paní ředitelku a obsadili jsem i například oddělení IT nebo obchodní oddělení.
Vyvrcholením tohoto kroužku byla soutěž Fiktivních firem na Černé louce v Ostravě (Veletrh příležitostí), kde se naše parta prezentovala a vytvořila si svůj soutěžní stánek.
Mezi neuvěřitelnou konkurencí 40 středních škol a dvou základní škol z celé České republiky a Slovenska jsme získali krásné druhé místo v kategorii – Nejlepší slogan a logo.
Za ZŠ Ostrčilova Ostrava Pavlína Cundová www.zsostrcilova.cz
Naše motto:
Škola, která vidí do budoucnosti, jde s dobou a snadno se vyrovnává s požadavky které s sebou nese. Škola, která vede k podnikavosti, je škola s vizí.
Staňte se prestižní školou, která vidí do budoucnosti!
V případě, že máte zájem o kurz Koordinátora podnikavosti, neváhejte nás kontaktovat. Kurz realizujeme jako „sborovnu“ pro kolektiv min. 8 pedagogů vaší školy, a vzdělávání tak bude probíhat přímo na vaší škole.
Termín realizace: | 2024–2027 |
Místo realizace: | učebna vaší školy |
Lektoři: | tým lektorů s bohatou zkušeností se zaváděním podnikavosti na školách |
Cena: | kurz je realizován v rámci projekt TPA, je tudíž ZDARMA |
Kontaktujte nás pro více informací:
Karin Šebestová, karin.sebestova@kvic.cz, +420 608 432 422
Mgr. Gabriela Návratová, gabriela.navratova@kvic.cz, +420 777 645 269