Pravidelně realizujeme hned několik typů kvalifikačních a specializačních studií, jejichž splněním si můžete rozšířit svou odbornou kvalifikaci na škole. Níže na této stránce můžete nalézt informace k jednotlivám typům studií včetně aktuálně vyhlášených termínů s možností přihlášení.
Kvalifikační studium akreditované MŠMT a realizované v rámci DVPP je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří vykonávají nebo mají zájem v budoucnu vykonávat funkci ředitele školy nebo školského zařízení. Vzdělávací program je zaměřen na získání základních znalostí v oblasti řízení školství, které umožní výkon funkce ředitele školy nebo školského zařízení podle zákona č. 563/2004 Sb. Je vhodný také pro zástupce ředitele či další vedoucí pracovníky ve školství.
Struktura
Studium je organizováno ve 4 modulech v souladu se standardy MŠMT:
Modul 1 Základní právní předpisy a jejich aplikace ve školství
Modul 2 Pracovní právo
Modul 3 Financování školy
Modul 4 Organizace školy a pedagogického procesu
Vzdělávací program zahrnuje 100 hodin přímé výuky (cca 12 dní), 8 hodin závěrečného semináře a odbornou stáž v rozsahu 16 hodin. Každý účastník obdrží studijní materiály. Podmínkou pro získání osvědčení je 80 % aktivní účasti ve výuce, absolvování stáže v plném rozsahu, zpracování závěrečné práce a její úspěšná obhajoba, úspěšné vykonání závěrečné zkoušky.
Ukončení
Účastníci absolvují závěrečnou zkoušku před komisí, která bude obsahovat obhajobu písemné práce na vybrané téma z obsahu jednotlivých kapitol, pohovor o stáži absolvované ve škole nebo školském zařízení a ověření získaných znalostí.
Přihlášky: Kateřina Vyhlídalová, katerina.vyhlidalova@kvic.cz, tel.: 595 538 034
Organizační garant: Mgr. Ilona Fiurášková, ilona.fiuraskova@kvic.cz; tel.: 595 538 014
Cíle studia
Absolvent studia získá znalosti a dovednosti v oblasti pedagogiky, didaktiky a psychologie, které jsou nezbytnou součástí odborné kvalifikace pedagogického pracovníka. Znalosti a dovednosti získané studiem pedagogiky umožní absolventům kvalifikovaný výkon pedagogické praxe.
Studium je určeno učitelům:
Struktura studia:
Rozsah studia – 139 h
Podmínky pro úspěšné absolvování
Po úspěšném složení ústní zkoušky před komisí a obhajobě závěrečné písemné práce získá absolvent osvědčení.
Cíle studia
Absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti asistenta pedagoga.
Kritéria výběru účastníků
Vzdělávací program vychází z podmínek a požadavků stanovených v § 22 odst. 1, písm. c) zákona č. 563/2004 Sb. a je určeno pro zájemce o získání odborné kvalifikace podle § 20 odst. 1, písm. g) zákona č. 563/2004 Sb. k výkonu činnosti asistenta. Studium pedagogiky je určeno pro zájemce, u kterých nejnižším stupněm vzdělání je střední vzdělání s maturitní zkouškou.
Struktura studia
Rozsah studia
145 hodin – přímá výuka 97 h, stáž 40 h, závěrečný seminář + obhajoby 8 h
Ukončení studia
Ústní zkouška před komisí a obhajoba závěrečné písemné práce. Po úspěšném složení zkoušky a obhajobě písemné práce získá absolvent osvědčení.
Garant studia
Mgr. Jana Mikošková, 734 790 323, jana.mikoskova@kvic.cz
Cíle studia
Absolvent získá potřebné znalosti a dovednosti v oblasti pedagogiky a psychologie, které jsou předpokladem pro výkon činnosti pedagoga volného času vykonávajícího komplexní přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání.
Kritéria výběru účastníků
Studium je určeno pro pedagogické pracovníky, kteří získali minimálně střední vzdělání s maturitní zkouškou získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání.
Absolvent SŠ s maturitou získá odbornou kvalifikaci pedagoga volného času, vychovatele a asistenta pedagoga.
Struktura studia
Rozsah studia
Časová dotace: 136 hodin (přímá výuka 120 hodin, odborná stáž 8 hodin, obhajoba závěrečné práce a ústní zkouška před komisí 8 hodin)
Ukončení studia
Studium se ukončuje obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou zkouškou před komisí. Po jejím úspěšném složení získává absolvent osvědčení.
Cíle studia pedagogiky
Absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti pedagogiky a psychologie, které podmiňují výkon činnosti pedagoga volného času vykonávajícího dílčí pedagogickou činnost.
Kritéria výběru účastníků
Studium je určeno pedagogickým pracovníkům, kteří získali minimálně střední vzdělání s výučním listem získané ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání.
Struktura studia pedagogiky volného času – tematické okruhy
Ukončení studia
Studium se ukončuje obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou zkouškou před komisí. Po jejím úspěšném složení získává absolvent osvědčení.
Rozsah studia
Časová dotace: 46 hodin (41 h přímá výuka, 5 h závěrečný seminář)
Odborný garant studia
Mgr. Zuzana Nevřelová, 595 538 075, zuzana.nevrelova@kvic.cz
Cíle studia
Prohloubit a rozšířit kompetence absolventa k metodickému vedení ostatních učitelů školy v oblasti účelného využití digitálních technologií ve vzdělávacím procesu, tvorby ICT plánu a kvalifikovaného plánování a řízení naplnění standardu ICT služeb.
Kritéria výběru účastníků
Vzdělávací program je určen pro kvalifikované pedagogické pracovníky dle Zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů), kteří chtějí vykonávat specializovanou činnost koordinace v oblasti informačních a komunikačních technologií. Doporučená vstupní úroveň digitálních kompetencí je minimálně B1 dle Rámce digitálních kompetencí pedagogů (DigCompEdu).
Rozsah studia
Studium zahrnuje 250 vyučovacích hodin přímé i nepřímé výuky (včetně případných stáží, exkurzí apod.), z toho 140 hodin probíhá distanční formou (synchronní online nebo individuální e-learning). Studijní program je realizován po dobu max. dvou let.
Průběžné hodnocení
Na konci každého započatého roku studia koná frekventant ročníkovou soubornou zkoušku. Tato zkouška probíhá formou testu.
Struktura studia
Program je rozdělen do 12 modulů, které jsou realizovány prezenční nebo online formou a tam, kde je efektivní jsou doplněny o e-learning.
Modul 1 Koncepce – 10 h prezenční výuka
Modul 2 Moderní didaktické teorie a ICT – 2 h webinář a 8 h e-learning
Modul 3 Digitální technologie ve VO – 35 h prezenční výuka a 30 h e-learning
Modul 4 Legislativa a počítač ve škole – 2 h webinář a 8 h e-learning
Modul 5 Školní infrastruktura – 15 h stáže a 30 h e-learning
Modul 6 Digitální technologie – 10 h stáže
Modul 7 Práce s informacemi – 2 h webinář a 8 h e-learning
Modul 8 Prezentace školy – 10 h prezenčně a 10 h e-learning
Modul 9 Učení a učení se – 10 h prezenčně a 10 h e-learning
Modul 10 ICT projektově – 10 h prezenčně a 10 h e-learning
Modul 11 Počítač a žák s potřebou podpůrných opatření – 10 h stáže a 10 h e-learning
Modul 12 Změna – 2 h webinář a 8 h e-learning
Ukončení studia
Celé studium je po úspěšném složení poslední ročníkové souborné zkoušky zakončeno obhajobou závěrečné písemné práce a závěrečnou ústní zkouškou před komisí. Po úspěšné obhajobě závěrečné písemné práce a složení závěrečné zkoušky získá absolvent osvědčení o absolvování studia.
Pro přihlášení ke studiu se lze registrovat na https://www.kvic.cz/kurz/?kurzID=6341812600
Absolvent studia je pro působení ve škole vybaven následujícími kompetencemi:
K1: kompetence pro vedení lidí k zavádění digitálních technologií do života celé školy a k jejich efektivnímu používání pro výuku a učení žáků:
a) facilituje proces tvorby digitální strategie školy;
b) zajišťuje pravidelnou reflexi a vyhodnocení naplňování digitální strategie školy;
c) koordinuje a aktivně podporuje další vzdělávání pedagogických pracovníků s využitím digitálních technologií;
d) podporuje kulturu inovací a spolupráce ve škole;
e) působí jako pedagogický lídr.
K2: kompetence mentorské, koučovací a lektorské – andragogické techniky:
a) uplatňuje prvky mentorských a koučovacích dovedností a technik v prostředí školy a ve své práci;
b) využívá pro reflexi praxe kompetenční rámec kvalitní pedagogické praxe se zaměřením na využití digitálních technologií;
c) vzdělává se v lektorských dovednostech a andragogice tak, aby mohl pomáhat dospělým učit se a volit jejich cestu celoživotního vzdělávání;
d) orientuje se v různých metodách vzdělávání s ohledem na nové vědecké poznatky a aktuální technologický vývoj, dokáže je dalším osobám erudovaně doporučit a podpořit je v jejich užití pro jejich další osobní i profesní růst;
e) podílí se na tvorbě a sestavení plánu seberozvoje i autoevaluace pedagogů, na profesním portfoliu a sebemotivaci;
f) vzdělává se v oblasti vedení lidí a pedagogického leadershipu.
K3: kompetence koordinační a manažerské – řízení procesů a projektů:
a) organizuje a koordinuje využívání digitálních zařízení ve škole;
b) spoluvytváří směrnice a pravidla pro bezpečné používání digitálních technologií ve škole včetně kyberbezpečnosti;
c) vyhledává a navrhuje možné finanční zdroje pro pořízení a údržbu digitální infrastruktury a softwaru;
d) spoluvytváří plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií;
e) integruje digitální technologie do ŠVP;
f) navrhuje a koordinuje provoz informačního systému školy;
g) orientuje se v základních pravidlech projektového řízení.
K4: kompetence k digitálním technologiím (technické a technologické):
a) orientuje se v problematice autorských práv a licencí
b) včetně veřejných licencí (Creative Commons);
c) včetně otevřeného softwaru (Open Source);
d) podílí se na nastavování licenční politiky školy;
e) kvalifikovaně doporučuje dle individuálních potřeb školy školní informační systémy;
f) orientuje se v oblasti moderních digitálních technologií používaných ve školách a ve vzdělávání a aktivně sleduje trendy ve vzdělávání s využitím digitálních technologií;
g) orientuje se v problematice budování, údržby, správy a zabezpečení počítačové sítě;
h) navrhuje postupy a pravidla zabezpečení digitální infrastruktury včetně dat.
Cíle studia
Kvalifikační studium je určeno učitelům, kteří jsou (nebo by chtěli být) na pozici školního metodika prevence ve škole. Absolvent získá vědomosti a dovednosti, které se projeví ve schopnostech aplikovat pedagogiky, psychologii, adiktologii a výstupy z nejnovějších výzkumů v oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů.
Kritéria výběru účastníků
Studium je určeno pro absolventy magisterských studijních programů učitelských oborů nebo pro absolventy magisterského studia neučitelského zaměření doplněného o studium pedagogiky podle § 22 odst. 1 písm. a) zákona č. 563/2004 Sb. Druh aprobace není rozhodující.
Struktura studia
Studium má hodinovou dotaci 255 h a realizuje se v průběhu dvou let. V rámci prvního roku studia vypracují účastníci studia ročníkovou práci, která bude zaměřena na specifika tvorby školního programu prevence sociálně nežádoucích jevů. Ve druhém roce studia zpracovávají závěrečnou práci.
Účastník musí absolvovat praxi v celém rozsahu, 80 % přímé výuky a konzultace k ročníkové a závěrečné práci.
Ukončení studia
Studium je zakončeno obhajobou závěrečné práce a ústní zkouškou. Absolvent po obhájení závěrečné práce a úspěšném složení zkoušky získává osvědčení o absolvování studia.
Organizační garant studia
Mgr. Jan Buchta, jan.buchta@kvic.cz, tel. 595 538 078
Cíl studia
Pedagogové v rámci studia získají teoretický základ, informace o dostupných materiálech a sebevědomí pro výuku anglického jazyka na základní či střední škole.
Kritéria výběru účastníků
Magisterské vzdělání v oblasti pedagogických věd nebo jiné magisterské vzdělání doplněné vzděláním zaměřeným na přípravu učitelů, a to v bakalářském studijním programu nebo v programu celoživotního vzdělávání na vysoké škole. Kromě toho by měl uchazeč prokázat znalost cizího jazyka na úrovni minimálně C1 SERR pro jazyky.
Obsah studia
Absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti oborové didaktiky cizího jazyka. Studium je zaměřeno na problematiku dosažení vzdělávacích cílů ve všech čtyřech jazykových dovednostech žáků, tj. v porozumění písemnému projevu (čtení) a ústnímu projevu (poslech) a v samostatném písemném a ústním projevu s rozlišením pro jednotlivé věkové skupiny žáků 1. a 2. stupně základní školy, střední školy a jazykových škol s právem státní jazykové zkoušky. Účastníci programu se seznámí i se základy managementu výuky příslušného cizího jazyka ve třídě a s nejnovějšími trendy ve výuce cizích jazyků.
Studium celkově zahrnuje 64 hodin výuky. Prezenční část výuky (60 hodin) je rozdělena do 15 tematických bloků, každému bloku přísluší časová dotace 4 hodiny. Každý tematický blok obsahuje 2 výukové moduly, v jejichž obsahu jsou zohledněna specifika anglického jazyka. Všechna témata jsou probírána tak, aby přihlédla k věkovým zvláštnostem žáků 1. a 2. stupně ZŠ a SŠ. Jednotlivé bloky budou průběžně doplňovány o nejnovější poznatky a praxi ve výuce anglického jazyka. Prostor bude věnován sdílení vlastních zkušeností, aktivit a nápadů. Poslední 4 hodiny budou věnovány závěrečnému semináři, ve kterém budou absolventi prezentovat svá portfolia.
Ukončení studia
Účastníci prezentují své portfolio, které si účastníci vytvoří během studia. Toto portfolio bude obsahovat jeden plán výuky receptivních dovedností (čtení nebo poslech), jeden plán výuky produktivních dovednosti (mluvení nebo psaní), jeden plán výuky gramatiky nebo slovní zásoby, reflexi vlastní praxe v délce 1 normostrany a zpracované jedno volitelné téma (v délce jedné normostrany) z bloků, které pedagogy zaujmou. Toto portfolio bude prezentováno během závěrečného semináře před lektory a odborným garantem.
Organizační garant studia
Mgr. Petra Schneidrová, petra.schneidrova@kvic.cz, tel. 595 538 062
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.