Síla mentoringu ve školách: Podpora, růst a důvěra v praxi
V posledních letech se slovo mentoring stalo nedílnou součástí slovníku škol i firem. Co se za tímto pojmem skrývá? Spojení s výrazy jako podpora, důvěra, pomoc, úspěch a vedení
V posledních letech se slovo mentoring stalo nedílnou součástí slovníku škol i firem. Co se za tímto pojmem skrývá? Spojení s výrazy jako podpora, důvěra, pomoc, úspěch a vedení
Ve dnech 30. a 31. ledna 2025 jsme se sešli v příjemném prostředí hotelu Sluníčko na Ostravici, kde proběhlo první sezení kurzu Osobnostně sociální rozvoj pracovníků zařízení ústavní
Kurz Leader pro školy budoucnosti je první aktivitou v rámci tříletého manažerského programu Učící se škola. Program je přednostně určen pro tandem ředitelky/ředitele středních škol a vyšších
Implementace dlouhodobého záměru Moravskoslezského kraje
CZ.02.02.XX/00/23_018/0010136
Jan Amos Komenský
9/2024 – 8/2028
Cílem projektu je v průběhu jeho trvání podpora implementace aktivit a opatření naplánovaných v dlouhodobých záměrech vzdělávání a rozvoje a krajských akčních plánech rozvoje vzdělávání.
Podpora škol a pedagogů pro úspěšné vzdělávání budoucnosti
Dnešní školy a školská zařízení čelí výzvám, jak vybavit své žáky dovednostmi a znalostmi potřebnými k úspěchu v rychle se měnícím světě. Škola je klíčovým místem změny, kde se protínají požadavky moderní společnosti s potřebami žáků a učitelů. Aby škola mohla úspěšně naplňovat tuto roli, musí se neustále přizpůsobovat jak vnějším, tak vnitřním změnám.
V rámci projektu, kde KVIC působí jako partner, jsme vytvořili systém podpory zaměřený na rozvoj kompetencí celých školních týmů – od školního vedení po pedagogické a nepedagogické pracovníky. Tento systém klade důraz na rovné příležitosti, rozvoj potenciálu každého žáka a zvyšování kvality výuky.
V rámci projektu realizujeme následující klíčové oblasti:
A Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání a rozvoj potenciálu každého žáka
B Zvýšení kvality poradenských služeb pro děti, žáky a studenty na úrovni kraje
C Vzdělávání pracovníků SŠ a VOŠ, konzervatoří a školských zařízení
V rámci aktivity se můžete těšit na vzdělávací akce, které jsou navrženy tak, aby posílily kompetence pedagogických pracovníků SŠ v oblasti rozvoje potenciálu každého žáka. Účastníci získají cenné znalosti a praktické dovednosti v klíčových oblastech, které podporují inkluzivní a efektivní výuku.
Mezi témata, kterým se budeme věnovat, patří:
Tato oblast se zaměřuje na klíčové aspekty efektivní podpory žáků, jejich rodin a školských poradenských zařízení. Našimi hlavními tématy jsou diagnostika, zlepšení komunikace mezi rodinou, školou a poradenským týmem, a to s cílem podpořit nejen osobní, ale i vzdělávací rozvoj žáků.
V rámci aktivity podporujeme zvyšovaní kvality vzdělávání a efektivní výuku. Nabízené aktivity kombinují individuální a týmové učení, aby se rozvíjely všechny složky kolektivu a vytvářely tak prostředí podporující růst a spolupráci.
Jak může škola dosáhnout této adaptability? Odpovědí je rozvoj nových metod výuky, inovativních výukových nástrojů, integrace aktuálních vzdělávacích trendů, a posílení spolupráce mezi členy školního kolektivu a komunitou.
Hlavní zaměření aktivit:
Podpoříme budoucí uvádějící učitele, interní mentory i vedení škol formou tréninkových výcviků.
Připravujeme tříletý manažerský program pro vedoucí pracovníky. Školy budou během realizace aktivit těžit z podpory zkušených odborných mentorů, kteří podpoří efektivní implementaci a dlouhodobé zlepšení.
Podpoříme také pracovníky školských zařízení pro výkon ústavní výchovy nebo ochranné výchovy a pro preventivně výchovnou péči. A to konkrétně formou výcviků, tréninků, vzdělávacích akcí, metodických akcí a supervizí.
koordinátorka projektu
veronika.vavrikova@kvic.cz
+420 595 538 075
+420 777 723 441
finanční manažerka
darina.jablonska@kvic.cz
+420 595 538 019
+420 777 723 439
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.