Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace
Search
Close this search box.

Aktuality

V rámci projektu TPA – Inovační centrum pro transformaci vzdělávání pokračuje vzdělávací program pro pedagogické pracovníky škol, zaměřený na podporu zapojených škol a jejich transformaci na učící se organizace (aktivita B1).

Ve dnech 13.–14. ledna se v hotelu Sluníčko na Ostravici uskutečnilo další setkání kurzu Mentorské dovednosti.

Tentokrát jsme se sešli v kouzelně zasněžených Beskydech, kde jsme:

  • prohlubovali své znalosti a dovednosti v mentorování,
  • objevovali nové nástroje a techniky,
  • a zažívali „aha momenty“ při tréninku mentorských rozhovorů.

Celý modul probíhal ve velmi přátelské atmosféře, která podpořila otevřenost a vzájemné sdílení.

Už teď se těšíme na další setkání, které proběhne v dubnu!

V pondělí 13. ledna 2025 proběhlo na ZŠ Hrabina Český Těšín další sezení kurzu Koordinátor podnikavosti na ZŠ v rámci projektu TPA. Tentokrát na téma Spolupráce ve skupině aneb jak u žáků rozvíjet dovednost kooperace s Jakubem Švecem.

Spolupráce hraje klíčovou roli při vedení žáků k podnikavosti. Týmová práce umožňuje sdílení nápadů a vzájemnou inspiraci, čímž se rozvíjí kreativita a inovace. Společným úsilím lze překonat výzvy efektivněji a najít unikátní řešení. Žáci se učí vzájemnému respektu, komunikaci a zodpovědnosti, což jsou nezbytné dovednosti pro úspěšné podnikání. Podporujme spolupráci a pomáhejme našim žákům stát se budoucími lídry a inovátory.

Naše dvě probíhající Studia pro pedagogy odborných předmětů a praktického vyučování nabízejí inspirativní prostředí pro profesní rozvoj. První z těchto studií se již blíží k závěru, a účastníky tak čekají závěrečné zkoušky, které završí jejich snahu a úsilí. Celý průběh studia provázela přátelská atmosféra a podpora ze strany erudovaných lektorů z praxe, kteří se podělili o své bohaté zkušenosti a pomohli účastníkům dosáhnout jejich cílů.

Druhé studium je aktuálně v plném proudu a těší nás vidět, jak účastníci rozvíjejí své profesní znalosti a dovednosti.

Již nyní se těšíme na další běh tohoto studia, který plánujeme otevřít v březnu. Připojte se k nám a staňte se součástí této inspirativní vzdělávací cesty, kde vás čekají nejen nové vědomosti, ale také cenná setkání s kolegy a odborníky v oboru.

O víkendu 11.–12. ledna 2025 se na Středisku volného času Luna v Příboře uskutečnilo poslední víkendové setkání Studia pro přípravu pedagogů volného času vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání. Skupina účastníků, která během kurzu vytvořila přátelskou a otevřenou atmosféru, měla možnost prohloubit své znalosti a dovednosti z oblasti pedagogiky a psychologie. Poslední bloky se věnovaly zejména plánování zájmových činností, bezpečnosti při práci s dětmi a zpětné vazbě. Účastníci se také dozvěděli o moderních trendech, jako je zážitková pedagogika a kooperativní učení, a diskutovali o tom, jak je lze aplikovat v praxi.

Součástí setkání bylo i sdílení konkrétních příkladů z praxe účastníků, což vytvořilo inspirativní prostor plný užitečných tipů a nových nápadů. Nyní mají účastníci za úkol zpracovat závěrečnou práci pod vedením lektorů, kde zúročí poznatky získané během studia. Závěrečné fáze kurzu vyvrcholí 5. března obhajobou prací a ústní zkouškou. Absolventi tak získají nejen osvědčení, ale především pevné základy pro vedení svých kroužků – od práce s dětmi v různých vývojových fázích, přes zvládání konfliktů až po organizaci bezpečných a smysluplných aktivit. Tento kurz byl nejen vzděláváním, ale také příležitostí ke sdílení zkušeností a navazování nových kontaktů.

Další Studium pro přípravu pedagogů volného času vykonávajících dílčí přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání zahájíme v Ostravě 14. února 2025:

od 14. 2. 2025, Ostrava

Ve čtvrtek 9. ledna 2025 proběhl na ostravské pobočce kurz „Hravě ve výuce ELE“, vedený zkušenou lektorkou Monikou Kuchnovou z ostravského gymnázia Hladnov. Akce měla komorní atmosféru, kterou doplňovala přátelská a sdílná nálada účastníků. Kurz nabídl moderní pohled na využití digitálních nástrojů ve výuce, od online únikových her v platformě Genially, přes tvorbu interaktivní hry Riskuj!, až po práci s krátkými videi oblíbeného Prasátka Pepiny.

Účastníci si kromě inspirace odnesli i praktické zkušenosti, hotové výukové materiály a nově nabyté dovednosti, které mohou ihned začlenit do svých hodin. Díky uvolněné náladě a pečlivě připravenému programu se kurz stal nejen vzdělávacím, ale i osvěžujícím setkáním pro všechny přítomné.

Další akci, kterou připravujeme pro španělštináře je webinář se skvělou Jindřiškou Čížkovou:

11. 3. 2025, online

Od října 2024 naplno běží kurz Žijeme ve 3D v rámci projektu TPA. Celkem 10 účastníků se pod vedením zkušeného lektora Michala Hlosty seznamuje s principy 3D tisku a 3D modelování.

V lednu 2025 jsme se společně setkali na působišti Michala Hlosty na Gymnáziu v Novém Jičíně, které díky své vybavenosti umožňuje srovnání různých typů 3D tiskáren. Kromě tisku jsme se ale seznámili i s možnostmi skenování předmětů a jejich převodu do 3D modelů pomocí nových technologií.

Kurz Žijeme ve 3D je realizován v projektu TPA v rozsahu 40 hodin včetně 8 hodin práce na vlastní výukové jednotce využitelné v praxi ve výuce. Další běh kurzu plánujeme na podzim 2025, tak sledujte naši nabídku, ať Vám neuteče jedinečná příležitost zažít 3D na vlastní kůži.

V pondělí 6. 1. 2025 proběhlo další setkání skupiny pedagogů, kteří se připravují na práci se žáky dle požadavků nové informatiky.

Protože účastníci jsou již pokročilejší, tématem setkání byl Micro:bit zábavnou formou v podobě soutěžního klání mezi naprogramovanými „autíčky“.

Kurzem, který pořádáme v rámci projektu TPA – Inovační centrum pro transformaci vzdělávání, provádí účastníky lektor Jiří Sumbal na Střední průmyslové škole, Obchodní akademii a Jazykové škole s právem státní jazykové zkoušky ve Frýdku-Místku.

Zájemci o IT se mohou již nyní přihlásit do nových bezplatných kurzů, které připravujeme pro učitele ZŠ a SŠ Moravskoslezského kraje zapojených do projektu TPA. Věnují se např. 3D tisku, umělé inteligenci, internetu věcí, programování v Pythonu či kódování ve Scratch.

Projekt TPA – Inovační centrum pro transformaci vzdělávání

Přinášíme Vám kompletní nabídku plánovaných vzdělávacích akcí ve formě katalogu. Můžete jej tak využít pro plánování profesního rozvoje v nadcházejícím pololetí. Aktuální nabídku stále průběžně doplňujeme, vždy aktuální informace tedy naleznete na stránce Aktuální nabídka vzdělávání.

Proč je pro nás daná hranice důležitá? Odvíjí se od ní horní hranice pro čerpání benefitů z FKSP, které nepodléhají dani z příjmů fyzických osob a s nimi spojenými odvody (odvody sociálního a zdravotního pojištění).

Dle nařízení vlády č. 282/2024 Sb. (Nařízení vlády o výši všeobecného vyměřovacího základu za rok 2023, přepočítacího koeficientu pro úpravu všeobecného vyměřovacího základu za rok 2023, redukčních hranic pro stanovení výpočtového základu pro rok 2025, základní výměry důchodu stanovené pro rok 2025 a částky zvýšení za vychované dítě pro rok 2025 a o zvýšení důchodů v roce 2025) se pro rok 2025 stanovuje všeobecný vyměřovací základ ve výši 43 682 Kč a přepočítací koeficient pak činí 1,0658. Průměrná mzda pro rok 2025 činí 46 557 Kč. Roční částka limitu pro osvobození nepeněžních benefitů zaměstnance vzroste pro rok 2025 na částku 23 278,50 Kč (o 1 295 Kč více než v roce 2024).