Jak počet pracovišť a tříd mateřské školy ovlivňují výpočet PHmax ilustruje následující příspěvek.
U MŠ je PHmax počítáno za každé pracoviště zvlášť, na rozdíl od PHmax u ZŠ. Z pohledu výše PHmax jde o výhodu, protože takto získá MŠ vyšší PHmax. Ukažme si to na následujících příkladech.
Příklad 1
model pro 2 pracoviště (1. pracoviště – 1 třída, 2. pracoviště – 3 třídy), celodenní provoz, průměrná doba provozu 10 hodin
1. pracoviště | 62,5 | PHmax |
2. pracoviště | 177,5 | PHmax |
Celkem za MŠ | 240,0 | PHmax |
Příklad 2
model pro 1 pracoviště (4 třídy), celodenní provoz, průměrná doba provozu 10 hodin
Celkem za MŠ | 235,0 | PHmax |
Z výše uvedeného vyplývá, že pokud jde o MŠ pouze s jedním pracovištěm (Příklad 2), je PHmax nižší než u MŠ se stejnou velikostí, ale provozující činnost na 2 pracovištích (Příklad 1).
Pro výpočet PHmax jsme využili tabulku uvedenou v příloze č. 2 k vyhlášce č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání (viz odkaz na přílohu v závěru tohoto článku).