Víme, že u nového financování není přímo úměrná závislost mezi počty žáků a přijímanými zdroji financí. Avšak stále nám mohou počty žáků pěkně „zamíchat karty“ při stanovování výši úvazků pedagogů, potažmo nároku na výši finančních zdrojů.
Jedná se především o případy, kdy se škola bude snažit využít maximálně počtu přímých pedagogické činnosti, který je pro ni stanoven jako PHmax.
Uveďme si příklad:
Gymnázium 79-41-K/41
Varianta | Počet žáků celkem | Počet tříd | Prům. počet žáků | PHmax | PHmax celkem |
---|---|---|---|---|---|
1 | 110 | 4 | 27,5 | 57 | 228 |
2 | 104 | 4 | 26,0 | 52 | 208 |
Z výše uvedeného je vidět, že v případě pouze 4 tříd gymnázia při průměrném počtu žáků nižším než 27 se PHmax snižuje o téměř jeden celý úvazek (20 hodin).
Závěrem si dovoluji upozornit, že PHmax je stanoven pro každý kalendářní rok. Ředitelé by měli při stanovení úvazků pro daný rok vzít v úvahu nejen aktuální situaci, ale také predikovat vývoj.