Spirála
CZ.1.07/1.3.00/48.0046
5/2014 – 6/2015
Projekt reaguje na potřebu pružně a permanentně vzdělávat pedagogy škol v oblasti kurikulární reformy ve 4 daktivitách, a to:
KA 1 – učitel lektor – mentor
KA 2 – podpora rozvoje učitelů MŠ v oblasti polytechnické výchovy
KA 3 – osobnostní a sociální rozvoj učitele
KA 4 – tuzemské a zahraniční stáže
Cestu k naplnění uvedených cílů vnímáme ve spirále, a to od osobnostního rozvoje učitele přes rozvoj pedagogických dovedností až k roli mentora. Těžiště projektu je pak ve společném vzdělávání -společném učení se-společné reflexi. Plánované aktivity zahrnují vzděl. programy, exkurze, tuzemské a zahraniční stáže v MŠ, vzájemné učení se, tvorbu a sdílení metodik pod vedením mentorů, konzultace. Cílovou skupinu tvoří pedagogové MŠ a ZŠ z 10 krajů ČR v počtu cca 1779 podpořených. V projektu budou vytvořeny a odpilotovány nástroje potřebné k rozvoji dovedností kvality práce učitele. Aktivity realizuje žadatel ve spolupráci s finančním partnerem.
Cílem projektu je:
A. zvýšit mentorské a lektorské kapacity tvořivých pedagogů MŠ a ZŠ potřebné ke skupinové i individuální podpoře učitelů
B. podpořit implementaci kurikulární reformy v MŠ, a to posílením komplexní způsobilosti pedagogů k úspěšnému vykonávání jejich profese (oblast znalostí, dovedností, postojů, hodnot i osobnostních charakteristik).
Cíl A (KA 1) je orientován především na posílení oblasti mentoringu na různých stupních vývoje a konstruktivisticky orientovaného vzdělávání rozvoje čtenářství a čtenářské gramotnosti (ČaČG) napříč předměty ZŠ včetně vytvoření metodik k jejich úspěšnému šíření. Cíl B (KA 2-KA 4) je zaměřen na zefektivnění implementace KR v MŠ realizací programů DVPP zaměřených na:
-zvýšení a prohloubení sociálních a didaktických dovedností účastníků cílených na rozvoj individuality dítěte
-utváření správných postupů učitelek tak, aby byly schopny zajistit zvýšení kvality polytechnického vzdělávání MŠ v souladu s očekávanými výstupy RVP PV
-schopnost diferencovaně vytvářet a posilovat zájem dětí o techniku a technické obory přípravou prostředí, volbou obsahu, vhodných metod a forem práce
Těžiště i cestu k naplnění uvedených cílů ke zvýšení kvality práce učitele spatřujeme ve spirále, a to od osobnostního rozvoje učitele přes rozvoj jeho pedagogických dovedností až k roli interního či externího mentora, popř. lektora. Převládajícími prvky této spirály jsou: vzdělávání-vzájemné učení seindividuální či společná reflexe.
Plánované aktivity zahrnují vzdělávací programy, exkurze, odborné stáže, vzájemné učení se, tvorbu a sdílení metodik pod vedením mentorů, řízené konzultace, apod.
Výstupem projektu jsou především proškolení pedagogové MŠ v počtu cca 1779, na další projektové období připraveni lektoři i mentoři v počtu min 60 a potřebné vytvořené nástroje k rozvoji potřebných dovedností kvality práce učitele. Aktivity realizuje žadatel ve spolupráci s partnerem.
Co je ESF
Evropský sociální fond (ESF) je jedním ze tří strukturálních fondů Evropské unie. Je klíčovým finančním nástrojem pro realizování Evropské strategie zaměstnanosti. Objem finančních prostředků z ESF pro ČR na programovací období 2007-2013 činí 3,8 mld. EUR.
Poslání Evropského sociálního fondu
Hlavním posláním ESF je rozvíjení zaměstnanosti, snižování nezaměstnanosti, podpora sociálního začleňování osob a rovných příležitostí se zaměřením na rozvoj trhu práce a lidských zdrojů.
Cíle Evropského sociálního fondu
Základní programy Evropského sociálního fondu
Programy, které umožňují čerpání prostředků z ESF v oblasti lidských zdrojů v období 2007-2013 v České republice a hlavním městě Praze jsou:
Zdroj: www.esfcr.cz
Funkce v projektu | Příjmení a jméno | Telefon | |
---|---|---|---|
projektový manažer | Mgr. Eva Mokrošová | eva.mokrosovakvic.cz | 595 538 026 |
finanční manažer | Ing. Petr Nehasil | petr.nehasilkvic.cz | 595 538 028 |
administrativní pracovník | Marcela Moravčíková | marcela.moravcikovakvic.cz | 595 538 027 |
Funkce v projektu | Příjmení a jméno | Telefon | |
---|---|---|---|
projektový manažer | Mgr. Eva Mokrošová | eva.mokrosovakvic.cz | 595 538 026 |
administrativní pracovník | Marcela Moravčíková | marcela.moravcikovakvic.cz | 595 538 027 |
Funkce v projektu | Příjmení a jméno | Telefon | |
---|---|---|---|
projektový manažer | Ing. Renata Kocurková | renata.kocurkovakvic.cz | 595 538 074 |
věcný manažer | Mgr. Eva Krzywoňová | eva.krzywonovakvic.cz | 595 538 062 |
administrativní pracovník | Marcela Urbanská | marcela.urbanskakvic.cz | 595 538 063 |
Funkce v projektu | Příjmení a jméno | Telefon | |
---|---|---|---|
projektový manažer | Mgr. Ludmila Muchová | ludmila.muchovakvic.cz | 595 538 047 |
věcný manažer | Mgr. Ilona Fiurášková | ilona.fiuraskovakvic.cz | 595 538 014 |
věcný manažer | Karin Šebestová | karin.sebestovakvic.cz | 595 538 048 |
administrativní pracovník | Bronislava Raníková | bronislava.ranikovakvic.cz | 595 538 029 |
administrativní pracovník | Gabriela Zlá | gabriela.zlakvic.cz | 595 538 051 |
Funkce v projektu | Příjmení a jméno | Telefon | |
---|---|---|---|
projektový manažer | Mgr. Eva Mokrošová | eva.mokrosovakvic.cz | 595 538 026 |
věcný manažer | Mgr. Ilona Fiurášková | ilona.fiuraskovakvic.cz | 595 538 014 |
administrativní pracovník | Marcela Moravčíková | marcela.moravcikovakvic.cz | 595 538 027 |
Step by Step o.p.s. Praha
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.