Přehled termínů dalších aktivit pro 1. pol. 2018 – KA1, KA2, KA3
Vyberte si jednu 8 h aktivitu a dvě 4 h aktivity, jejich čísla pošlete mailem na KVIC Nový Jičín do konce února 2018.
Vyberte si jednu 8 h aktivitu a dvě 4 h aktivity, jejich čísla pošlete mailem na KVIC Nový Jičín do konce února 2018.
V příloze naleznete harmonogram vybraných kompetencí pro KA 4, 5, 6 a KA 4VP
Děkujeme všem zapojeným školám a jejich pedagogům za velký zájem o připravované aktivity a těšíme se na společnou cestu!Prohlédněte si program setkání a přiloženou prezentaci… Během
CESTA
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000569
1/2017 – 6/2021
Projekt CESTA je spolufinancován Evropskou unií – Evropským sociálním fondem v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Cílem projektu je rozvoj kompetencí pedagogů MŠ a ZŠ pro přijímání a poskytování kolegiální podpory v regionu Moravskoslezského kraje. Rozvoj kolegiální podpory přinese zkvalitnění vzdělávání zaměřeného na úspěch každého dítěte a žáka.
Projekt umožní zvýšit:
– počet pedagogů MŠ a ZŠ, kteří budou přijímat a poskytovat efektivní kolegiální podporu svým kolegům ve své škole,
– pedagogů MŠ a ZŠ, kteří budou přijímat a poskytovat kolegiální podporu formou interního mentoringu,
– počet pedagogů MŠ a ZŠ, kteří budou schopni stát se lektorem dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a tímto způsobem sdílet své dovednosti a zkušenosti z praxe.
Popis projektu
Aktivity projektu jsou rozděleny do 6 klíčových aktivit (+ zahraniční stáže) a zaměřují se na získávání, procvičení či zdokonalování dovedností poskytovat kolegiální podporu v tématech:
a) individualizace vzdělávání ve smyslu práce s individuálními potřebami jednotlivých dětí/žáků (klíčová aktivita 1 pro MŠ a klíčová aktivita 4 pro ZŠ),
b) čtenářské, matematické pre/gramotnosti a polytechnického vzdělávání, resp. přírodovědné gramotnosti (klíčová aktivita 2 pro MŠ a klíčová aktivita 5 pro ZŠ). Zapojení pedagogové MŠ a ZŠ se soustředí na téma, které považují za významné pro sebe a/nebo pro svou školu a volí si ji při zahájení projetu. Kolegiální podporu budou přijímat a poskytovat ve zvolené oblasti,
c) podporu pedagogů v oblasti interního mentoringu a uplatňování získaných dovedností v pedagogické praxi, podporu rozvoje lektorských dovedností pro ty pedagogy MŠ a ZŠ, kteří budou mít zájem a potenciál své zkušenosti zprostředkovat dalším učitelům formou aktivní lektorské činnosti (klíčová aktivita 3 pro MŠ a klíčová aktivita 6 pro ZŠ).
V rámci projektu budou realizovány čtyři pětidenní stáže (bez cesty) na anglické základní škole, kde budou mít pedagogové možnost získat nové podněty přenositelné do své učitelské praxe, sdílet zkušenosti a diskutovat se svými zahraničními kolegy.
Součástí všech klíčových aktivit je podpora růstu osobnostních a sociálních kompetencí všech zapojených pedagogů MŠ a ZŠ prostřednictvím podpory jejich osobnostně sociálního rozvoje.
Vedoucí pracovníci MŠ a ZŠ mohou zvolit cestu vedoucí k pochopení významu kolegiální podpory a vzájemného učení a následně tak připravit podmínky pro její zavádění přímo v prostředí vlastní školy.
ESF je hlavním evropským nástrojem na podporu pracovních míst, pomáhá lidem získat lepší zaměstnání a zajišťuje spravedlivější pracovní příležitosti pro všechny občany EU. Působí prostřednictvím investic do lidského kapitálu Evropy – do jejích pracovníků, mladých lidí a všech těch, kdo hledají pracovní místo. Financováním ve výši 10 miliard EUR ročně ESF zlepšuje vyhlídky na zaměstnání v případě milionů Evropanů, a to především těch, kteří se potýkají s překážkami při hledání zaměstnání.
Evropská unie se zavázala k vytvoření většího počtu lepších pracovních míst a společnosti, která podporuje sociální začlenění. Tyto cíle jsou jádrem strategie Evropa 2020 pro inteligentní a udržitelný růst podporující začlenění v EU. V současné hospodářské krizi jsou tyto výzvy ještě ožehavější. ESF hraje důležitou úlohu při plnění evropských cílů a zmírňování dopadů hospodářské krize – jako je zejména nárůst nezaměstnanosti a chudoby.
Stanovení priorit
Evropská komise a země EU v partnerství nastavily priority ESF a způsob, jakým bude fond vynakládat své prostředky. Jednou prioritou je posílení adaptability pracovníků pomocí nových dovedností a podniků novými pracovními postupy. Jiné priority se zaměřují na zlepšování přístupu k zaměstnanosti: pomáhají mladým lidem při přechodu ze školy do zaměstnání nebo poskytují odbornou přípravu uchazečům o zaměstnání s nízkou kvalifikací s cílem zvýšit jejich vyhlídky na zaměstnání. Velkou část mnoha projektů ESF skutečně tvoří odborné vzdělávání a celoživotní učení, jejichž cílem je pomoci lidem osvojit si nové dovednosti.
Jiná priorita se zaměřuje na pomoc lidem ze znevýhodněných skupin při získávání práce. To je součástí podpory „sociálního začleňování“ – což je důkazem toho, že zaměstnanost hraje důležitou roli v rámci pomoci lidem, kteří se chtějí lépe začlenit do společnosti a každodenního života. V důsledku finanční krize se zdvojnásobily snahy o udržení počtu pracovních míst či pomoc lidem znovu najít zaměstnání, pokud o ně přijdou.
Projekty pro lidi
ESF není pracovní agentura – nenabízí inzerci pracovních míst. Místo toho financuje desítky tisíc místních, regionálních a národních projektů zaměstnanosti v celé Evropě: od malých projektů na pomoc s hledáním vhodného zaměstnání pro zdravotně postižené, realizovaných místními charitativními organizacemi, po celonárodní projekty na podporu odborného vzdělávání pro všechny obyvatele.
Projekty ESF zahrnují obrovské rozpětí co do povahy, velikosti a cílů a zaměřují se na celou řadu různých cílových skupin. Existují projekty, které jsou zaměřeny na vzdělávací systémy, učitele a děti; na mladé i starší uchazeče o zaměstnání i na potenciální podnikatele ze všech oborů. ESF se zaměřuje především na lidi.
PŘÍJEMCE DOTACE:
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace
PARTNER:
Česká asociace mentoringu ve vzdělávání, z. s.
Realizační týmy příjemce i partnera jsou rozděleny na odbornou a administrativní část.
Pro zajištění kvality řízení a úspěšnosti celého projektu, povedou oba týmy odborníci, kteří mají zkušenosti
– s realizací rozsáhlých projektů a víceúrovňovým řízením,
– s vedením většího týmu lidí včetně externích zaměstnanců a jejich řízením „na dálku“,
– s plánováním, realizací a evaluací vzdělávacích aktivit,
– s prací s cílovou skupinou i odbornými tématy, které projekt řeší, a současně disponují řídícími a organizačními schopnostmi a osobnostními předpoklady pro řízení realizačních týmů projektu.
STRUKTURA REALIZAČNÍHO TÝMU PŘÍJEMCE:
a) administrativní tým ve složení
– vedoucí projektový manažer – Mgr. Ludmila Muchová, ludmila.muchovakvic.cz
– finanční manažer – Ing. Kateřina Gletová, katerina.gletovakvic.cz
– manažer aktivit pro MŠ – Mgr. Ilona Fiurášková, ilona.fiuraskovakvic.cz
– manažer aktivit pro ZŠ – Karin Šebestová, karin.sebestovakvic.cz
– asistentka projektu – pro ZŠ Gabriela Zlá, gabriela.zlakvic.cz, pro MŠ Bronislava Raníková, bronislava.ranikovakvic.cz
– účetní – Renáta Janyšková
– personalistka a mzdová účetní – Daniela Vindišová
b) odborný tým ve složení
– expert (klíčový pracovník)
– odborný metodik aktivity – pro ZŠ Ing. Václava Brusová, vaclava.brusovakvic.cz, pro MŠ Mgr. Ilona Fiurášková, ilona.fiuraskovakvic.cz
– specialista praktik
– interní mentor
– poskytovatel kolegiální podpory
STRUKTURA REALIZAČNÍHO TÝMU PARTNERA:
a) administrativní tým ve složení
– výkonný manažer partnera – Ing. Michal Uhlař
– finanční manažer partnera
– asistentka projektu partnera
– finanční účetní partnera
b) odborný tým ve složení
– expert partnera (klíčový pracovník)
– odborný garant partnera – Mgr. Saša Dobrovolná
– metodik kolegiální podpory
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.