Mgr. Jakub Svoboda (ministerský rada) je bývalý učitel AJ a HV, absolvent SPgŠ Přerov a PdF UP a současný pracovník MŠMT. Pracuje v týmu Matouše Bořkovce na Reformě přípravy učitelů a učitelek. Jeho hlavní agendou je pokusné ověřování Systému podpory provázejících učitelů.
Doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D. působí na Katedře primární pedagogiky Masarykovy univerzity v Brně, kde se dlouhodobě věnuje problematice předškolního vzdělávání. Ve své vědecké i pedagogické činnosti se zaměřuje zejména na profesionalitu a profesní rozvoj učitelek a učitelů mateřských škol. Její odborný zájem směřuje také k otázkám kvality procesů v předškolním vzdělávání a k hledání efektivních strategií, které podporují dosažení co nejlepších výsledků u dětí v raném věku. Vedle akademické práce působí také jako lektorka, která propojuje teoretické poznatky s praxí.
Mgr. Alena Pokorná je učitelka mateřské školy, speciální pedagožka, lektorka dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, mentorka vyvážené inkluze a vysokoškolská pedagožka, která vyučuje inkluzivní vzdělávání budoucím speciálním pedagogům. V oblasti preprimárního vzdělávání působí více než 30 let. Vede odborné praxe studentů učitelství pro MŠ, asistent pedagoga a speciálních pedagogů, vzdělává začínající pedagogy a dlouhodobě podporuje své kolegyně jako mentorka. V současnosti působí především jako mentorka v mateřských i základních školách, kde podporuje individualizované vzdělávání, zavádění inovativních metod a tvorbu prostředí, v němž může každé dítě naplno rozvíjet svůj potenciál. Jako lektorka nabízí semináře zaměřené zejména na formativní myšlení, kooperativní a projektové vzdělávání, respektující komunikaci, podporu pozitivního sebehodnocení dětí, situační a prožitkové učení. V posledních letech se intenzivně věnuje pedagogické diagnostice a práci s dětským portfoliem jako nástrojům pro sledování rozvoje a růstu dítěte.
Absolventka Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, oboru speciální pedagogika, a Střední pedagogické školy v Havířově, oboru učitelství pro mateřské školy. V oblasti předškolního vzdělávání působí více než 33 let, od roku 2008 také poskytuje speciálněpedagogickou péči. Absolvovala řadu odborných vzdělávacích programů zaměřených na rozvoj pedagogických dovedností, týmovou spolupráci, emoční a sociální rozvoj, konceptuální učení i školský management, supervize. Je autorkou příspěvků ve sbornících KVIC Nový Jičín, mimo jiné k tématům osobnostní a sociální výchovy a integrovaného tematického plánování v MŠ; lektorkou DVPP na témata individualizace a diferenciace v činnostech dětí v mateřské škole, plánování práce v MŠ, inspirace pro logopedické chvilky.
Působí jako ředitelka Mateřské školy Kravaře. Má třicet pět let praxe v mateřských školách, z toho dvanáct let na ředitelské pozici. Vystudovala obor Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Ostravské univerzity. V roce 2019 absolvovala kurz Interní mentor, přičemž získané znalosti a dovednosti využívá nejen v každodenní práci s kolegy, ale také v lektorské činnosti. V posledních dvou letech spolupracuje s NPI ČR a s KVIC Nový Jičín na vzdělávání pedagogů mateřských škol. Věří, že malými, postupnými kroky lze dosáhnout velkých cílů.
Ředitelka a učitelka mateřské školy, vyučující předškolní pedagogiky na vyšší odborné škole, lektorka dalšího vzdělávání především pro předškolní vzdělávání, autorka knih a publikací pro děti.
Mgr. Lucie Gudrun Kajzarová, MBA vystudovala Církevní konzervatoř v Opavě (obor varhany), bakalářský obor Učitelství pro mateřské školy a navazující magisterský obor Pedagogika předškolního věku na Ostravské univerzitě. Propojení zkušeností z hudební, pedagogické i předškolní oblasti jí umožňuje zaměřovat se na didaktiku hudební výchovy u dětí předškolního a mladšího školního věku, která je její profesní vášní i osobním koníčkem. Své zkušenosti využila také při vydání zpěvníku Než zapadne sluníčko (Albatros, 2021). Dalším okruhem jejího odborného zájmu jsou zahraniční systémy předškolního vzdělávání – pravidelně proto navštěvuje mateřské školy v zahraničí, nejčastěji na Islandu a ve Španělsku. V současné době působí na Střední pedagogické škole a Střední zdravotnické škole sv. Anežky v Odrách a vyučuje didaktiku hudební výchovy na Ostravské univerzitě. Kontakt s praxí si udržuje díky realizaci hudebních programů pro děti v mateřských školách.
Mgr. Marcela Strapková Kročilová vystudovala Pedagogickou fakultu Ostravské univerzity. Zkušenosti s prací s dětmi a mladistvými získala už během studií, a to v Ústavu sociální péče v Jindřichově, později pak na základní a speciální škole. V letech 2001–2005 se podílela na založení a vedení Nízkoprahového centra pro děti a mládež Open House v Bruntále. Několik let žila ve Velké Británii, kde působila v sociálních službách v přímé péči a práci s mládeží v youth clubu. Od roku 2011 vyučuje pedagogiku, speciální pedagogiku a psychologii na SPGŠ a SZŠ Krnov a vede odborné a učební praxe žáků oboru předškolní a mimoškolní pedagogiky. Ve své práci se zaměřuje na propojení teorie s praxí.
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.