Uvádějící učitel hraje klíčovou roli při adaptaci nových učitelů. Kvalita vedení začínajících učitelů při vstupu do praxe má velký vliv na rozvoj jejich profesních dovedností, na jejich motivaci nejen k dalšímu učení, ale také k setrvání v praxi. Uvádějící učitel svou spoluprací se začínajícím kolegou významně ovlivňuje i wellbeing jeho i jeho žáků.
K tomu, aby mohla být spolupráce uvádějícího a začínajícího učitele bezpečná a efektivní, je třeba, aby nebyla pouze formální, ale aby k ní měl uvádějící učitel patřičné mentorské dovednosti. Mezi ty nejdůležitější patří vytváření bezpečného prostředí pro učení, vedení reflektivního rozhovoru a poskytování užitečné zpětné vazby. To vše budeme společně v rámci kurzu trénovat. Navíc bude kurz obsahovat mnoho doporučení a příkladů z praxe.
Hana Kroupová je zkušená lektorka, mentorka a mediátorka s hlubokými kořeny ve vzdělávání, osobnostním rozvoji a práci s lidmi. Po studiích na Pedagogické fakultě v Olomouci působila v českém i mezinárodním školství a více než deset let vedla rodinné centrum, kde uplatnila své znalosti z vedení týmů, řízení projektů a emoční inteligence. Věnuje se facilitativní a transformativní mediaci, mentoringu ve školství a nově i systemickému koučování a supervizi. Její přístup je vždy založený na respektu, hlubokém naslouchání a podpoře růstu jednotlivce i týmu. Vzdělávání vnímá jako celoživotní proces a její práce je toho důkazem.
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.