Typ organizace
I. st. ZŠ, II. st. ZŠ, SOŠ, SOU, gymnázia, ZUŠ a SUŠ
Anotace kurzu
Kvalita vedení začínajících učitelů při vstupu do praxe má velký vliv na rozvoj jejich profesních dovedností, na jejich motivaci nejen k dalšímu učení, ale také k setrvání v praxi. Uvádějící učitel svou spoluprací s klientem významně ovlivňuje i wellbeing jeho i jeho žáků. Proto považujeme uvádějícího učitele za klíčovou osobu procesu adaptace nových učitelů v praxi. K tomu, aby mohla být spolupráce uvádějícího a začínajícího učitele bezpečná a efektivní je třeba, aby nebyla pouze formální, ale aby k ní měl uvádějící učitel patřičné mentorské dovednosti. Mezi ty nejdůležitější patří vytváření bezpečného prostředí pro učení, vedení reflektivního rozhovoru a poskytování užitečné zpětné vazby. Uvádějící učitel navíc musí citlivě rozlišovat, kdy jeho klient potřebuje expertní radu a kdy je třeba vytvořit mu bezpečný prostor pro nalezení vlastního řešení. To vše budeme společně v rámci kurzu trénovat.
Lektoři kurzu
Mgr. Alexandra Dobrovolná; Mgr. Lenka Hartmannová
Další informace
UPOZORNĚNÍ: Pro pedagogy škol zapoj. do projektu TPA-B1