Cílová skupina
učitel, vychovatel školských zařízení, pedagog volného času, speciální pedagog, vedoucí pedagogický pracovník, školní psycholog, asistent pedagoga
Typ organizace
MŠ, I. st. ZŠ, II. st. ZŠ, speciální školy, ZUŠ a SUŠ, gymnázia, SOŠ, SOU, VOŠ
Anotace kurzu
Kdo je vlastně zlobivé dítě? Jsem já sám ukázněný? Má „nekázeň“ nějaká pozitiva? Proč tak urputně vyžaduji kázeň? Lze „nekázeň“ využít jako výchovný prostředek? Nejen na tyto otázky budeme společně v rámci diskuse hledat odpovědi. Cílem semináře je vybavit účastníky základními znalostmi a dovednostmi pro práci s neukázněnými dětmi ve skupině. Seminář je rozdělen na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zaměříme na problematiku kázně a autority, zejména se podíváme na komunikaci s neukázněným dítětem a na práci s pravidly. Vycházet budeme ze zahraničních i tuzemských výzkumů. V praktické části si následně vyzkoušíme nácvik dovedností, zejména pak různé způsoby vedení rozhovoru s neukázněným dítětem. Naučíme se, jak druhému říci, co se nám na jeho chování líbí, a co nelíbí; jak udělit správně zpětnou vazbu; jak aktivně naslouchat případně jak a zda vůbec trestat. Jako metodu výuky zvolíme videotrénink a následný rozbor s diskusí.
Lektoři kurzu
Mgr. et Mgr. Jakub Vlach