Studium k výkonu specializovaných činností realizované v rámci DVPP je určeno učitelům, kteří jsou (budou nebo by chtěli být) na pozici školního
metodika prevence ve škole. Studijní program je zaměřen na získání vědomostí a dovedností, které se projeví ve schopnostech aplikace pedagogiky
a psychologie, pedagogické psychologie, adiktologie a výstupů z nejnovějších výzkumů v oblasti prevence rizikového chování.
Přehled témat
Poradenské systémy a primární prevence ve školství
Legislativní rámec pro práci školního metodika prevence
Systém evidence preventivních aktivit jako jednotný evaluační nástroj
Primární prevence v podmínkách školy a její zařazení do školních poradenských služeb
Specifika role školního metodika prevence v systému práce školy
Systém primární prevence ve školství
Osobnostně sociální rozvoj metodika prevence
Školní třída, její vedení a diagnostika
Rodina a komunikace s rodiči (osobami odpovědnými za výchovu)
Formy rizikového chování
Krizová intervence ve škole
Monitorování a evaluace primární prevence
Semináře k ročníkové a závěrečné práci
Stáže a praxe skupinové a individuální
Obhajoba závěrečné práce, zkouška
Studijní program bude rozdělen do dvou let. V rámci prvního roku studia vypracují frekventanti studia ročníkovou práci, která bude zaměřena
na specifika tvorby Preventivního programu školy.
Účastník musí absolvovat praxi v celém rozsahu, 80 %prezenční výuky, 80 %distanční synchronní výuky, splnit úkol v rámci distanční
asynchronní výuky a absolvovat konzultace k ročníkové a závěrečné práci.
Ukončení studia
Studium je zakončeno obhajobou předmětné závěrečné práce a ústní zkouškou před komisí. Absolvent po obhájení závěrečné práce a úspěšném
složení komisionální zkoušky získává osvědčení o absolvování studia.
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.