Seminář probíhá formou ukázkových aktivit po 2/3/4 účastnících ve skupině. Seminář představí univerzální metody vhodné pro rozvoj kooperativního učení napříč předměty, předmětové zaměření aktivit může lektor přizpůsobit preferenci účastníků přímo na semináři. Představeny budou párové metody s vysokou efektivitou učení jako jsou NAJDI KDO, ZASLOUŽENÉ JMÉNO, POLÍVKA, VNITŘNÍ-VNĚJŠÍ KRUH, BINGO, HÁDAČKA, SPEED-DATING, DOBBLE a další. Tříčlenný tým skvěle zaměstnají BĚHACÍ KUFRY a spojovačky typu TRIMINO a QUADRIMINO, seminář počítá s ukázkou tvorby těchto materiálů. Primárně budou představeny aktivity vhodné pro čtyřčlennou skupinu spojené s metodami ZÁSTUPNÝCH PÍSMEN, SOLE, SKLÁDANKOVÉHO UČENÍ nebo ČTYŘI ROHY. Na semináři se dozvíte, jak u žáků ještě více zvýšit motivaci pomocí propojení metod s TAJENKAMI, ŠIFRAMI a KÓDY. Cílem semináře je reflexe využití kooperativního a párového učení především na základní škole. Přesvědčíte se, že tyto metody mohou pomoci překonávat počáteční potíže a nezájem o učivo a na druhé straně mohou podporovat kvalitní dokončování zadané práce. Účastník se na semináři seznámí se způsoby, jak dělit žáky do krátkodobých i dlouhodobých domovských skupin, jak organizovat třídu při kooperativních úkolech a jak se vypořádat s nekázní žáků i s úskalími při přípravě. Účastník si ze semináře odnese tipy na zdroje aktivit pro párové a kooperativní učení. Seminář je určen nejen učitelům 1. a 2. stupně ZŠ.
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem.