Cílová skupina
učitel, vedoucí pedagogický pracovník, speciální pedagog, školní psycholog
Typ organizace
MŠ, I. st. ZŠ, II. st. ZŠ, speciální školy, SOŠ, SOU, ZUŠ a SUŠ, gymnázia
Obor
pedagogicko-psychologické dovednosti
Anotace kurzu
Mentoring je dnes ve školství hojně skloňovaným pojmem. Tento seminář poskytuje základní orientaci v tom, o co se prakticky ve školství jedná. Kvalitní podávání zpětné vazby z pozice kolegy či vedoucího pracovníka po návštěvě v hodině jiného pedagoga je dovedností, která může významně přispívat k pozitivnímu klimatu ve škole a zároveň podporovat kultivování individuálního pedagogického stylu a podpořit změnu, je-li třeba. Významnou pomocí je pak možnost opřít se o kompetenční model, který pozorovateli umožní snáze formulovat přítomnost či nepřítomnost dané kvality v hodině. V tomto semináři se naučíte zásadám pozorování při návštěvě v hodině kolegy, seznámíte se s přínosy popisného jazyka při formulaci zpětné vazby. Všechny tyto dovednosti budeme mít příležitost vyzkoušet, aby se mohlo stát pozorování v hodině nejen inspirací pro Vás samotné, ale především cestou, jak rozvojovým způsobem pracovat na zvyšování kvality učebního procesu ve Vaší škole.
Lektoři kurzu
Mgr. et Mgr. Petra Mařádková