Typ organizace
gymnázia, SOŠ, SOU
Obor
prevence sociálně patologických jevů, pedagogicko-psychologické dovednosti
Anotace kurzu
Kurz učitelům prvních ročníků středních škol představí metodu pro diagnostiku třídy, díky které mohou zkvalitňovat vztahy třídních kolektivů. Postupy práce jsou užitečné pro řešení problémů ve třídách, popř. jejich předcházení. Učitelé se seznámí s popisem postupu intervence, kterou aplikuji ve třídě se vztahovými problémy, s lektorem pak projdou ukázku rozboru některých tříd z jeho praxe. Naplánují si společný postup další práce se třídou. Po úvodním 8h bloku školení následuje s časovým odstupem další 8h část kurzu, kde už učitelé společně reflektují své zkušenosti s použitými metodami a postupy práce a prezentují výsledky, které přinesly, a hledají možnosti, jak se třídou pracovat dál. S dalším časovým odstupem se sejdou k poslední části, kdy v průběhu jednoho odpoledne opět zhodnotí svůj posun v práci s třídním kolektivem, sdílejí nápady, tipy a doporučení pro práci učitele. Díky cílené společné práci dojde ke zlepšení klimatu ve třídě, což lze ověřit i kontrolním dotazníkem.
Lektoři kurzu
Mgr. et Mgr. Petra Mařádková
Další informace
UPOZORNĚNÍ: (představení metody pro diagnostiku třídy)