Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem
Zveřejněno dne 21.5.2012
celý článek
Připravujete exkurzi pro své žáky? V příloze nabízíme podrobný rozpis již realizované exkurze.
Zveřejněno dne 15.3.2012
celý článek
Autor: Mgr. Jiří Tůma
Žáci se v této hodině pokusí o několik možných cest, jak s tímto tématem pracovat, při práci dostali i informace „druhé strany“ a možnost volby samostatně se v hodině rozhodovat a vyučování svým názorem ovlivnit. Dnešním žákům, obklopeným množstvím informací určitě nestačí tradiční: takto přesně to bylo, zapiš si to, nauč se…a vše ostatní je lež. Tímto bychom mohli tvrzení popíračů a neonacistů jen podpořit.
Zveřejněno dne 14.3.2012
celý článek
Autoři: Mgr. Jiří Tůma. Zjednodušená a přizpůsobená aktivita Mgr. Josefa Märze Děti z Bialystoku, zveřejněná ve sborníku: Ghetto Terezín, holokaust a dnešek. vydal Památník Terezín, Institut nadace Šoa, 2009. Práce s obrázky a svědectvím přeživších.Video ke stažení a kompletní verze aktivity zde:
Zveřejněno dne 14.3.2012
celý článek
Autor: Mgr. Jiří Tůma
Metodický námět, který srovnává dobovou komunistickou a nacistickou rétoriku na tématech kolektivizace a Holokaustu.
Zveřejněno dne 13.3.2012
celý článek
Autor: Mgr. Jiří Tůma
Účelem této aktivity je, aby žáci vysvětlili vlastními slovy nějaký pojem, nebo převyprávěli text, aniž by přitom použili "zakázaná slova". "Zakázaná slova" jsou slova, která jsou důležitá pro vysvětlení a tím, že jsou zakázána, ztěžují popis a nutí žáky myslet.
Zveřejněno dne 13.3.2012
celý článek
Autor: Mgr. Jiří Tůma
Praktický námět pro skupinovou práci k mnichovské konferenci roku 1938 může pomocí kartiček s výroky pomoci žákům k vlastnímu názoru na tuto událost a může směřovat k dalším diskuzím. Součástí textu jsou i náměty pro práci s dobovou karikaturou a fotografií.
Zveřejněno dne 10.3.2012
celý článek
Autor: Mgr. Jiří Tůma
Námět na dlouhodobější projekt k tématu dějin druhé poloviny 20. století. Žákům a studentům by mohl pomoci dát do souvislosti světové, národní, regionální dějiny s historií jejich rodin a zvýšit jejich zájem o dané období. Text obsahuje i popis metody "volné psaní" s příklady jejího využití.
Zveřejněno dne 9.3.2012
celý článek
Autor: Mgr. Martin Gibala
Přiložená prezentace a pracovní listy Vám mohou pomoci zorganizovat exkurzi studentů a žáků do Osvětimi a Krakowa. Najdete zde náměty na to, jak pracovat se studenty před exkurzí, na ní i po exkurzi.