KVIC Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace

www.kvic.cz
Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace
  Obnova hesla
  
Naším posláním je pomáhat školám efektivněji učit.

Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace, je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem

Projekty


loga projektu loga projektu čb
28. 11. 2011

Zahraniční stáž - FINSKO

Ve dnech 18.-24.9.2011 se v rámci projektu Efektivní management škol (EMA), uskutečnila zahraniční studijní stáž, jejímž cílem bylo seznámení s finským školstvím. Stáže se zúčastnilo 18 vedoucích pracovníků všech typů škol Moravskoslezského kraje.
V průběhu stáže jsme v Helsinkách navštívili finskou Národní radu pro vzdělávání, fakultní základní školu, fakultní střední školu, Pedagogickou fakultu helsinské univerzity, koordinační centrum dalšího vzdělávání dospělých, Palmenia centum (centrum pro další vzdělávání učitelů a ředitelů), základní školu a středisko dalšího vzdělávání dospělých v Tuusule.
Mezi zajímavé a inspirativní poznatky patří následující:
• jednotná, konzistentní a dlouhodobá školská politika
• jednoduché financování, které nezná účelové peníze
• kurikulum dané Národní radou pro vzdělávání, které škola nemění, pouze doplňuje
• učitelské povolání je prestižní, ke studiu na pedagogických fakultách je přijat pouze každý desátý uchazeč
• kultura založená na důvěře, pedagogická svoboda učitelů, nemají inspekci
• žádné plošné testování
• základní školství je zcela zdarma, včetně učebních materiálů, jednoho teplého jídla denně, dopravy ze vzdálenosti větší než 5 km, lékařské péče
• podmínkou pro přijetí na vysokou školu je písemná maturita
• na vysokých školách se v žádném věku neplatí školné
• 50 % dospělých Finů se účastní dalšího vzdělávání
• koncentrace na „učení se“ žáka, nikoliv na „vyučování“ ze strany učitele
• problémy s učením jsou diagnostikovány hned v začátku a na jejich odstranění se pracuje okamžitě – až 50% žáků 1. a 2. tříd
• Finové tvrdí, že na každé škole se žákovi dostane stejného vzdělání

Na vlastní oči jsme při návštěvách v hodinách viděli, že výsledkem je pracovní atmosféra, kterou vede aktivní žák.



Licence Creative Commons Obsah podléhá licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika
Ochrana osobních údajů
KVIC Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků
a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace
office (zavináč) kvic (tečka) cz